Wie leest heeft een goed verhaal
Wie leest heeft meer grip op de wereld, wordt sterker, wijzer en ontwikkelt meer zelfvertrouwen. Bovendien leer je je door te lezen inleven in een ander. Iedereen verdient de kans goed te lezen, zichzelf te ontwikkelen en contact te maken. Wat lezen je ook brengt, één ding is zeker: wie leest heeft een goed verhaal.
De dalende cijfers over lezen en leesvaardigheid in Nederland zijn bekend, maar zitten de krachten van lezen wel genoeg in ons collectief bewustzijn? De Leescoalitie denkt van niet. De Leescoalitie nodigt daarom iedereen die het lezen een warm hart toedraagt uit mee te doen en één en dezelfde boodschap te herhalen: wie leest heeft een goed verhaal.
Bundeling van krachten
Met gebundelde krachten van álle organisaties op het gebied van lezen en met ondersteuning van het ministerie van OCW en de Postcodeloterij laten we Wie leest heeft een goed verhaal zien als een blijvende vanzelfsprekendheid op tv, in het straatbeeld, op social media, in de winkel, de bibliotheek, het gemeentehuis en op school.
Liefde voor lezen
De komende jaren zal de Leescoalitie ieder jaar rondom de Kerstperiode één belangrijke waarde van lezen uitlichten in een korte reclamefilm van hoge kwaliteit. De film raakt je in het hart en kan niet anders dan de liefde voor lezen of het boek aanwakkeren. De Leescoalitie richt zich met deze film op iedereen en steeds op één kracht van lezen, die er misschien op dat moment het allermeest toe doet.
De film wordt op verschillende kanalen op belangrijke momenten op tv getoond en samen met de pay-off Wie leest heeft een goed verhaal breed worden gedeeld op social media en abri’s en snelwegmasten. Hoewel de krachten van lezen steeds verschillend zijn, eindigt de film altijd met dezelfde kernboodschap: wie leest heeft een goed verhaal.
De eerste film is gemaakt in samenwerking met regisseur en Gouden Kalf-winnares Marit Weerheijm.